Splitski gitaristički kvartet nastupio u Makarskoj: Dojmljiva šetnja kroz povijesnu i geografsku raskoš stvaralaštva za gitaru

Splitski gitaristički kvartet nastupio u Makarskoj: Dojmljiva šetnja kroz povijesnu i geografsku raskoš stvaralaštva za gitaru
Festivalski dio Makarskog kulturnog ljeta nastavljen je u srijedu navečer u prostoru klaustra Franjevačkog samostana, gdje se pred prepunim gledalištem predstavio Splitski gitaristički kvartet. Još mklj_gitar_kvartet150715_003od 2010. godine, kada je okupio tadašnje učenike splitske glazbene škole i studente Umjetničke akademije Kaju Mišića, našeg Martina Andrijaševića, Josipa Draganića i Gorana Cetinića, ovaj Kvartet bilježi redovne nastupe i koncertne turneje, od kojih su posljednje bile u travnju kada su nastupali u Njemačkoj i Luksemburgu, a specifični su i po tome što se uz djela klasičnih majstora gitare ne libe promovirati i djela hrvatskih autora poput Ivana Božićevića ili pak Vlade Sunka čije su, primjerice, ‘Iščekivanje i dolazak’ tijekom sinoćnjeg koncerta mogli čuti i posjetitelji koncerta u Makarskoj. Možda upravo pojam ‘iščekivanja’ nekako i najboljem opisuje atmosferu u klaustaru Franjevačkog samostana prije početka koncerta, s obzirom na to da se tamo okupio do sada najveći broj posjetitelja, a mladi kvartet dalmatinskih gitarista ni mklj_gitar_kvartet150715_006u čemu nije razočarao, pruživši dojmljivu šetnju kroz raskoš gitarističkog stvaralaštva u povijesnom, i geografskom smislu. Otvorivši koncert s djelima klasičnih autora poput Georgea Philippea Telemana ili Domenica Scarlattija, koji su obojica djelovali kroz 18. stoljeće, Splitski gitaristički kvartet u nastavku je ponudio ‘slavonske plesove’ Antonina Dvoraka, a zatim ‘napustio’ Europu kako bi predstavio drugačiji, kubanski, ugođaj kroz note Lea Brouwera (možda i najveći aplauz tijekom čitavog koncerta), zatim malo brazilskog štiha kroz ‘Danses populares Brasileiras’ Celsa Machada, te službeni dio završivši povratkom u Europu, zapravo u Hrvatsku, kroz već spomenuto ‘Iščekivanje i dolazak’ Vlade Sunka. Uz još jedan bis za kraj, Splitski gitaristički kvartet ostavio je vrijedan trag u programu Makarskog kulturnog ljeta 2015.

O. Franić / IvoR

 

Print Friendly, PDF & Email

Sva prava na tekstove i slike pridržava gradsko glasilo Makarsko primorje.

Na vrh